اخبار برنجاخبار بنکداریدانستنی هامقالات

عمده فروشی برنج شمال، هندی و پاکستانی

خرید عمده برنج از پخش کننده اصلی

عمده فروشی برنج شمال، هندی و پاکستانی

با وجود کشت فراوان انواع ارقام برنج در ایران به دلایل مختلف کمبود برنج در ایران وجود دارد و انواع برنج تایلندی، هندی و پاکستانی به ایران وارد می‌شود. از این رو بنکداری برنج در شهرها و استان‌های مختلف کشور رواج پیدا کرده است و مشتریان زیادی برای تهیه برنج مصرفی خود به مراکز پخش عمده برنج مراجعه می‌کنند؛ زیرا قیمت عمده برنج نسبت به قیمت خرده فروشی آن کمتر است.

نحوه تعیین قیمت برنج عمده

بازار واردات ایران به نرخ ارز بستگی دارد و با نوسانات ارز در قیمت کالاهای اصلی تغییر ایجاد می‌شود. برنج یکی‌از محصولات غذایی اصلی در سبد‌غذایی خانوارها است که در حال حاضر قیمت آن تا حد زیادی افزایش یافته‌است. علاوه بر نرخ ارز عوامل دیگری شامل بسته‌بندی، کیفیت و برند بر قیمت برنج عمده تأثیر می‌گذارد. برنج هندی و پاکستانی دو رقم برنج وارداتی هستند که قیمت آن‌ها تحت تأثیر قیمت ارز نوسان دارد. معمولاً بهترین محل برای تهیه برنج با قیمت مناسب، بنکداری برنج در شهرهای مختلف است که هر چه مرکز پخش عمده برنج به منطقه‌ای که برنج در آن کشت می‌شود نزدیک‌تر باشد قیمت برنج ارزان‌تر است. چرا که دلالان و واسطه‌های کمتری تا رسیدن برنج به دست مصرف‌کننده وجود دارند. بنابراین چندان افزایش قیمتی از محل تولید تا مصرف نخواهد داشت.

پخش عمده برنج به مراکز مختلف در سراسر ایران

عمده فروشی برنج در تهران مرکز پخش انواع برنج شمال، هندی و پاکستانی است که با قیمت بسیار مناسبی می‌توان برنج با کیفیتی خریداری کرد. همچنین در این عمده فروشی برنج انواع ارقام برنج محلی ایرانی نظیر برنج‌های کشت شده در استان‌های خوزستان، مازندران، لرستان و گیلان عرضه می‌شود. این برنج‌ها در تناژ بالا در بازارهای داخلی و خارجی توزیع می‌گردد.

نکات مهم برای تأسیس مراکز عمده فروشی برنج

در حال حاضر با توجه افزایش قیمت برنج ایرانی، مصرف برنج هندی در خانوارهای ایرانی بیشتر‌شده و از مهم‌ترین مواد سبد غذایی آن‌ها به شمار می‌رود. برنج هندی یک رقم برنج وارداتی است که به علت کمبود برنج در ایران از هند وارد می‌شود. میزان بالای واردات برنج هندی و پاکستانی بسیاری از سرمایه‌گذاران را به فکر ایجاد مراکز پخش عمده برنج انداخته‌است. در ساخت مکانی برای انبار برنج به عنوان بنکداری برنج باید ابتدا مقاومت و ایمنی فروشگاه را در نظر داشت. به طوری که این ساختمان در برابر عوامل جوی و طبیعی استحکام قابل قبولی داشته باشد. در مرحله بعد چیدمان فروشگاه اهمیت دارد چرا که باید به گونه‌ای محصولات و کیسه‌های برنج چیده شوند که مشتریان را به سمت خود جذب کنند. روش‌های جدید و خلاقانه‌ای امروزه برای چیدمان فروشگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند روی فروش محصولات تأثیر زیادی داشته باشد.

Wholesale of rice
Wholesale of rice

سود عمده فروشی برنج چقدر است؟

اگر برنجی که وارد مراکز بنکداری برنج می‌شود کیفیت خوبی داشته باشد و با قیمت منطقی عرضه شود می‌تواند به خودی خود مشتریان را جذب خرید برنج از این عمده فروشی برنج کنند. برنج سالم، یکدست و بدون مخلوط هم می‌تواند رضایت مشتری را جلب کند و هم سود خوبی نصیب فروشنده نماید. در صورتی که برنج‌ها نامرغوب باشند و فروشنده درصدد تقلب و فریب مشتری را داشته باشد خیلی زود مشتریان خود را از دست می‌دهد و نه تنها سود نمی‌کند که ممکن است متضرر نیز شود و به عمده فروشی برنج بدنامی تبدیل گردد.

درصد سود از بنکداری برنج

درصد سودی که از فروش برنج به دست می‌آید به نوع عمده فروشی برنج و خرده فروشی آن بستگی دارد. برای مثال در مراکز پخش عمده برنج بین 2 تا 5 درصد سود در نظر گرفته‌می‌شود. ولی در فروش برنج به صورت خرده‌فروشی، فروشنده سودی بین 12 تا 25 درصد تعیین می‌کند که تحت تأثیر سیاست‌های کسب‌وکار این فروشندگان است. در واقع چون برنج یک کالای پرمصرف بوده و خرید آن در حجم‌های بالا و پایین توسط صاحبان فروشگاه‌های کوچک یا مصرف‌کنندگان خانگی انجام می‌شود می‌تواند سود بالایی را برای مراکز عمده فروشی برنج داشته باشد. حتی برای فروشگاه‌های محلی که مشتریان ثابت و همیشگی دارند فروش برنج سود خوبی خواهد داشت.

جمع‌بندی

معمولاً قیمت عمده فروشی برنج در تهران و شهرستان‌ها بیشتر از استان‌های شمالی است؛ زیرا این شهرها و تهران تولیدکننده نبوده و تا برنج به دست مرکز بنکدار برنج در سایر شهرها برسد قیمت آن افزایش می‌یابد. به همین دلیل برای خرید برنج با قیمت مناسب‌تر می‌توان به عمده فروشی برنج مراجعه کرد. این مراکز پخش  برنج سود کمتری روی قیمت عمده برنج اعمال می‌کنند که برای مشتری به‌ صرفه خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا